shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

خريد پشم شيشه، رابيتس و سيم خاردار در شهر مفتول

شهر مفتول، توليدكننده انواع محصولات مفتولي است. سه نوع از محصولات مهم اين مجموعه شامل پشم شيشه، رابيتس و سيم خاردار است. در صورتي كه قصد خريد سيم خاردار، رابيتس و پشم شيشه را داريد، ما شما را راهنمايي مي‌كنيم. به منظور خريد اين محصولات لازم است با مشخصات، كاربرد و قيمت هر يك آشنا شويد. از اين رو به منظور خريد و فروش و اطلاع از قيمت اين محصولات با ما همراه باشيد. باكيفيت‌ترين محصولات را با قيمتي مناسب در شهر مفتول خريداري كنيد.

پشم شيشه چيست؟

پشم شيشه نوعي الياف معدني است. از اين محصول به عنوان عايق حرارتي، صوتي و رطوبتي استفاده مي‌شود. ساختار اصلي اين محصول از شيشه‌هاي بازيافت شده است. الياف آن بسيار نازك و ريز هستند. از آنجايي كه اين محصول از شيشه‌هاي بازيافتي توليد مي‌شود، بنابراين با نام الياف بازيافتي نيز شناخته مي‌شود. به طور كلي به منظور توليد يك رول از اين محصول 10 بطري شيشه‌اي مي‌بايست بازيافت شوند.

رابيتس چيست؟

رابيتس ورق‌هاي مشبكي هستند كه ساختار اصلي آن‌ها ورق گالوانيزه است. با استفاده از ورق‌هاي گالوانيزه اين محصول به صورت شبكه‌اي به شبكه فرعي متصل مي‌شود. اين محصول از طريق كشش عرضي و همچنين پرس كردن ورق‌هاي فولادي توليد مي‌شود. در نهايت نيز برش داده شده و به فروش مي‌رسد. از اين محصول به طور گسترده در موارد مختلف استفاده مي‌شود.

اصلي‌ترين كاربرد آن ساخت سقف‌هاي كاذب، گچ بري و پوشش دادن تيرآهن و آرماتور، پوشش بتن سيماني، ترميم و بازسازي ترك‌هاي ساختماني در دكوراسيون و... است. از رابيتس به منظور فراهم كردن بستر مناسب جهتاجراي تاسيسات برقي و مكانيكي، رنگ كاري و... استفاده مي‌شود. استفاده از اين محصول سبب جلوگيري از ايجاد ترك در ديوار مي‌شود.

سيم خاردار چيست؟

سيم خاردار محصولي است كه در اطراف به وفور مي‌بينيم. در ميان محصولات مشابه، سيم خاردار رايج‌ترين محصول بوده و مناسب‌ترين قيمت را دارد. از اين محصول به منظور ايجاد امنيت و حصار كشي در محوطه‌هاي خاص استفاده مي‌شود. اين محصول از سيم مفتول كه نوعي فولاد نرم است ساخته مي‌شود. به منظور حصاركشي از اين محصول استفاده مي‌شود. در واقع يك ابزار محافظتي است. از آن جايي كه قيمت مناسبي داشته و وزن سبكي دارد، بسيار كاربرد دارد. ساختار اصلي آن نيز سيم فولادي با روكش گالوانيزه است. روكش گالوانيزه سبب مقاومت اين سيم در برابر خوردگي و زنگ‌زدگي مي‌شود.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۷:۴۳ توسط:shahrmaftool موضوع:

چسب كاشي و پودر بندكشي چيست؟

به منظور نصب كاشي و سراميك به روش جديد از محصولات متعددي استفاده مي‌شود. مهم ترين اين محصولات چسب كاشي و پودر بندكشي است. استفاده از سيمان و ماسه براي نصب سراميك و كاشي، علاوه بر اينكه آب زيادي مصرف مي‌كند، كار نهايي نيز تميز در نمي‌آيد. از اين رو امروزه بيشتر از چسب كاشي استفاده مي‌شود. به منظور اطلاع از قيمت خريد چسب كاشي و پودر بندكشي با شهر مفتول همراه باشيد.

چسب كاشي چيست؟

چسب كاشي محصولي است كه به منظور نصب كاشي و سراميك در ساختمان سازي استفاده مي‌شود. اين محصول از نوعي سيمان غيرآلي پليمري توليد مي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي اصلي آن مي‌توان به قدرت چسبندگي بالا و سازگاري با زيرساخت‌هاي مختلف اشاره كرد. اين چسب قابليا چسباندن يك كاشي روي ديگري را نيز دارد.

پودر بندكشي چيست؟

پودر بندكشي محصوليست كه در زمان كاشي و سراميك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. ماهيت اين پودر خشك است و مي‌بايست براي استفاده از آن، با آب تركيب شود. عملكرد اصلي اين محصول در واقع پر كردن فضاي خالي در ميان كاشي و سراميك است. به منظور استفاده لازم است آن را با آب تركيب كرده و زماني كه به صورت خميري در آمد، ميان كاشي و سراميك را با كمك آن پر كنيم. استفاده از اين پودر معمولا در سراميك و كاشي رايج است. اما به منظور بندكشي آجر و سنگ نيز از آن استفاده مي‌شود. لازم به ذكر است اين محصول معمولا بر پايه سيمان و اپوكسي توليد مي‌شود.

انواع پودر بندكشي شامل نانوپليمر، سنگ و سيمان سفيد، پودر بندكشي ضدآب، آنتي باكتريال، رنگي،اسيدي، آجر، سنگ و كاشي و سراميك است.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۶:۱۴ توسط:shahrmaftool موضوع:

انواع تيرچه بتني و تيرچه كروميت

تيرچه محصوليست پيش ساخته كه در صنايع مختلف به ويژه در ساختمان سازي در قسمت‌هاي مختلف بنا مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين محصول به منظور تحمل بارهاي مرده استفاده مي‌شود. ترچه از جنس چوب، فولاد و بتن ساخته مي‌شود. اين قطعه پيش ساخته به انواع مختلفي تقسيم مي‌شود كه پركاربردترين آن‌ها تيرچه بتني يا بلوك و تيرچه كروميت يا فلزي است.

تيرچه كروميت چيست؟

تيرچه كروميت يكي از انواع تيرچه است. اين محصول با نام تيرچه فولادي با جان باز نيز شناخته مي‌شود. به صورت خرپاي دو سر ساده اجرا مي‌گردد. اجزاي تشكيل دهنده تيرچه كروميت شامل بال تحتاني، اعضاي قطري و بال فوقاني است. بال تحتاني بخشي است كه به عنوان عضو كششي خرپا عمل مي‌كند. اين بخش از تسمه ساخته مي‌شود. وظيفه بال تحتاني در واقع تحمل نيروي بارهاي وارده در مراحل بارگزاري است.

بخش ديگر تيرچه كروميت اعضاي قطري هستند. اين قسمت از ميلگرد ساخته مي‌شود. اعضاي قطري به عنوان عضو مورب خرپا عمل مي‌كنند. اين بخش از طريق جوش به نبشي و ورق متصل مي‌شود. از طريق همكاري اعضاي ديگر اين بخش ايستايي لازم را به منظور تحمل بارهاي وارد شده ايجاد مي‌كند.

سومين بخش از تيرچه كروميت يا فلزي بال فوقاني است. اين بخش توسط يك تسمه و دو ميلگرد، نبشي و ناوداني ساخته شده است و در درون بتن قرار مي‌گيرد. در زمان بارگزاري، حمل و نقل و بتن ريزي اين قسمت متحمل وزن مرده سقف و وزن تيرچه است.

تيرچه بتني چيست؟

تيرچه بتني يا تيرچه بلوك از بتن و ميلگرد ساخته مي‌شود. اين محصول در واقع پس از ساخت تيرهاي اصلي به عنوان تيرهاي فرعي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. به طور كلي مي‌توان گفت اين تيرچه‌ها عضو الصي به منظور ايجاد تكيه گاه در سقف و كف ساختمان هستند. تيرچه بتني به دو نوع تقسيم مي‌شود كه شامل تيرچه خرپايي و تيرچه پيش تنيده است.

تيرچه خرپايي‌ از ميلگرد و بتن ساخته شده است. در ساخت اين تيرچه ابعاد و وزن آن با توجه به اندازه دهانه و ميزان باري كه بايد تحمل كند تعيين مي‌شود. به منظور ساخت اين تيرچه ، ميلگردها در دو حالت زيگزاگ و طولي قرار مي‌گيرند. استفاده از اين نوع تيرچه سبب افزايش مقاومت سازه در برابر نيروهاي كششي و برشي مي‌گردد. ميلگردهايي كه به منظور ساخت آن مورد استفاده قرار مي‌گيرد معمولا بين 6.5 تا 8 ميلي متر سايز دارند. تيرچه خرپايي به دو روش توليد مي‌شود كه شامل تيرچه خرپايي با قالب ماندگار يا تيرچه فونداله دار و تيرچه بدون قالب ماندگار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۴:۵۴ توسط:shahrmaftool موضوع:

افزودني بتن چيست؟

بتن به تنهايي تحمل مقاومت در برابر بسياري از عوامل خارجي را نداشته و ممكن است ساختار آن دچار از هم گسيختگي شود. از اين رو موادي به نام افزودني در ساختار آن بكار برده مي‌شود تا از خراب شدن بتن جلوگيري شود. افزودني بتن در واقع موادي هستند كه به منظور جلوگيري از ترك خوردن، يخ‌زدگي و به طور كلي خراب شدن بتن جلوگيري مي‌كنند. برخي از رايج ترين افزودني‌ بتن شامل چسب بتن، الياف بتن و ضد يخ بتن است. به منظور آشنايي با اين افزودني‌ها با ما همراه باشيد.

چسب بتن چيست؟

يكي از افزودني‌هاي بتن چسب بتن است. اين محصول نوعي پليمر امولسيون است. كاربرد اصلي اين محصول چسباندن بتن روي يك بتن ديگر و يا روي سطح ديگر است. استفاده از چسب بتن سبب افزايش مقاومت خمشي و كششي و همچنين دوام بتن مي‌شود. اين محصول سبب افزايش گچ و آهك در بتن شده و عملكرد آن‌ها را مطلوب مي‌كند. اما به طور كلي مهم‌ترين خاصيت اين محصول افزايش خاصيت چسبندگي است. اين محصول شيري رنگ بوده و به حالت مايع توليد مي‌شود.

الياف بتن چيست؟

يكي از افزودني‌هاي بتن كه كاربرد گسترده‌اي دارد، الياف بتن است. از آن‌جايي كه بتن به تنهايي مقاومت كمي دارد، از اين رو در ساختار آن از افزودني الياف بتن استفاده مي‌شود. اين افزودني به بتن اضافه شده و سبب محكم شدن تاروپود آن مي‌شود. در نهايت بتن در برابر ضربه و شكنندگي مقاومت بسيار بالايي پيدا مي‌كند. از طرفي استفاده از الياف بتن سبب افزايش انعطاف‌پذيري نيز مي‌گردد.

ضد يخ بتن چيست؟

افزودني ديگر ضد يخ بتن است. ساختمان‌سازي و اجراي بتن در شرايط آب و هوايي سرد و در برف و باران بسيار دشوار است. ممكن است در طول ساخت سازه بتن دچار يخ‌زدگي شود و اين مسئله سبب ناكارآمد بودن آن مي‌شود. از اين رو به منظور جلوگيري از اين مشكل ضد يخ به بتن اضافه مي‌شود. ضد يخ بتن سبب كاهش نسبت آب به سيمان مي‌شود و در نتيجه از يخ زدن بتن جلوگيري مي‌گردد.

به منظور خريد انواع محصولات مفتولي و افزودني بتن با شماره 02154483 در تماس باشيد و يا به وب سايت شهر مفتول مراجعه نماييد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۳۲ توسط:shahrmaftool موضوع:

آشنايي با مفتول مسوار و مفتول گالوانيزه

مفتول در واقع سيمي تك رشته‌اي است كه فلزي بوده و داراي يك پوشش عايق از pvc است. مفتول در دو نوع توليد مي‌شود كه شامل مفتول آهني و فولادي است. از اين محصول در صنايع ساختمان سازي به طور گسترده استفاده مي‌شود. كارخانه‌هاي توليدكننده مفتول كه يكي از آن‌ها شهر مفتول است به منظور توليد آن از شمش استفاده مي‌كنند.

مفتول گالوانيزه چيست؟

يكي از انواع مفتول كه در شهر مفتول به فروش مي‌رسد مفتول گالوانيزه است. اين مفتول همانطور كه از نامش پيداست از گالوانيزاسيون بدست مي‌آيد. استفاده رايج از آن در محيط‌هاي مرطوب است چرا كه مقاومت و سازگاري بسيار زيادي در برابر رطوبت دارد. روش توليد مفتول گالوانيزه به دو روش سرد و گرم است. شكل ظاهري مفتول گالوانيزه سرد براق و يكپارچه است. اما از نظر كيفيت مفتول گالوانيزه گرم كيفيت بهتري نسبت به مفتول گالوانيزه سرد دارد.

مفتول‌هاي گالوانيزه كه به روش گالوانيزاسيون گرم توليد مي‌شوند از ويژگي هايي نظير طول عمر بالا، دسترسي راحت ، سازگاري با شرايط آب و هوايي مختلف، مقرون به صرفه بودن، نگهداري و نصب راحت و... برخوردار است. مفتول گالوانيزه سرد به مفتول سياه نيز معروف است. قطر اين سيم مفتول بسيار كم است. طول آن زياد بوده و از انعطاف پذيري مطلوبي برخوردار است.

مفتول مسوار چيست؟

مفتول مسوار نيز يكي از انواع سيم مفتول است. اين مفتول از دو آلياژ مس و قلع توليد مي‌شود و از آن جايي كه بخش اعظم آن را مس تشكيل مي‌دهد به آن مفتول مسوار گفته مي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي اصلي اين سيم مفتول خاصيت چكش خواري و انعطاف پذيري مطلوب آن است. روش توليد آن نيز به صورت نورد گرم است. يكي از ويژگي‌هاي اصلي اين محصول نقطه جوش پايين آن است. از اين رو در مصارف جوشكاري استفاده مي‌گردد. از جمله مشخصات اصلي مفتول مسوار اين است كه از روكش كردن مفتول فولادي توليد مي‌شود. قطر سيم مفتول از 0.7 تا 10 ميلي متر متغير است.

اين محصول به صورت شاخه و كلاف توليد مي‌شود. وزن هر يك از آن‌ها نيز حدود 15، 30 تا 50 كيلوگرم است. از مفتول مسوار در موارد مختلف استفاده مي‌شود. به طور مثال به منظور ساخت سيم جوش، عمليات جوشكاري، ساخت چوب لباسي، ساخت صفحه‌هاي يخچال، توليد قفسه كالسكه‌هاي فروشگاهي، باكس و قفسه، محصولات ريلي، صنايع آشپزخانه و... به ميزان زيادي از اين محصول استفاده مي‌گردد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۳:۲۰ توسط:shahrmaftool موضوع:

آشنايي با فرغون، كمچه و ماله

جهت ساختمان‌سازي و بازسازي ساختمان از ابزارهاي مختلفي استفاده مي‌شود. مهم‌ترين و ساده‌ترين ابزار به منظور ساخت ساختمان و بنايي ابزاري نظير كمچه، ماله، استانبولي و فرغون است. اين محصولات به تازگي به مجموعه شهر مفتول افزوده شده است. مي‌توانيد انواع مصالح ساختماني را با قيمت مناسب و كيفيت عالي در مجموعه شهر مفتول خريداري كنيد.

انواع استانبولي بنايي

از جمله ابزارهاي ساده اما كاربردي كه در بازسازي ساختمان معمولا استفاده مي‌شود استانبولي است. استانبولي ظرفي متوسط با دهانه‌اي باز است كه محل تركيب گچ، سيمان، ماسه و انواع مصالح ديگر است. اين ظرف حالتي مخروطي شكل دارد. دسته‌بندي اين محصول به دو صورت است. استانبولي گالوانيزه و استانبولي پلاستيكي.

نوع گالوانيزه از جنس ورق گالوانيزه است. از اين رو از استحكام كافي برخوردار است. يكي از عيب‌هاي آن وزن نسبتا سنگين است. به ويژه زماني كه ملات در آن ريخته مي‌شود وزن آن بيشتر مي‌شود.

انواع فرغون

فرغون ابزار رايج ديگر در حوزه بنايي و ساختمان‌سازي است. اين وسيله كه از ديرباز تاكنون در بازسازي و ساخت و ساز مورد استفاده قرار مي‌گرفته، ابزاري فلزي با يك چرخ است كه به منظور جا به جايي و حمل مصالح مختلف استفاده مي‌شود. قرار دادن آجر، ماسه، سيمان، بلوك و ساير مصالح ساختماني در فرغون به منظور جابه‌جايي در ساختمان از يك طبقه به طبقه ديگر نيز رايج است. بنابراين از اين ابزار جهت حمل مصالح استفاده مي‌شود.

انواع كمچه

كمچه نوعي ابزار دستي و كوچك است كه از يك صفحه فلزي با دسته چوبي ساخته مي‌شود. دسته كمچه حالتي بر آمده دارد. از اين محصول علاوه بر ساختمان‌سازي و بنايي در باغداري نيز استفاده مي‌شود. كاربرد كلي اين محصول حفر كردن، جابه‌جا كردن و صاف كردن است. در حوزه باغداري به منظور كاشت و يا حفر كردن گياهان و يا كنار زدن خاك استفاده مي‌شود. كاربرد آن در صنعت ساختمان سازي بيشتر مربوط به صاف كردن سطوح و يا حمل كردن ملات است. كمچه‌ها در انواع مختلفي توليد مي‌شوند كه شامل كمچه شناور، باغداري، آجركاري، استخري و... است.

شهر مفتول بزرگ‌ترين توليدكننده انواع صنايع مفتولي است. به منظور خريد انواع مصالح ساختماني و مفتولي با شماره 02154483 تماس بگيريد و ضمن دريافت مشاوره رايگان سفارش خود را ثبت كنيد. همچنين با مراجعه به وب سايت شهر مفتول از محصولات ديدن كرده و سفارش خود را به صورت اينترنتي ثبت نماييد.

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۲:۲۰ توسط:shahrmaftool موضوع:

آشنايي با چسب ، روان كننده و ترميم كننده بتن

افزودني بتن، در واقع ماده‌هايي هستند كه به صورت پودر يا مايع بوده و به دلايل مختلف به بتن اضافه مي‌شوند. هر يك از افزودني‌هاي بتن كاربرد خاصي در بتن دارند و نمي‌توان آن‌ها را به جاي هم استفاده كرد. مواد افزودني از تخريب بتن جلوگيري كرده و سبب ايجاد خواصي در بتن مي‌شوند. اصلي‌ترين  ويژگي برخي از افزودني‌هاي بتن كاستن از آب بتن به منظور بهبود خاصيت‌هاي آن است. به طور كلي بتن‌هايي كه بسيار با دوام هستند، حتما در آن‌ها از افزودني‌هاي مخصوص استفاده شده است.

آشنايي با چسب بتن

يكي از انواع افزودني‌هاي بتن، چسب بتن است. اين محصول به صورت مايع بوده و به منظور آب‌بندي بتن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. شكل ظاهري اين چسب شيري رنگ است. البته در صورتي كه اين محصول با سيمان مخلوط شود حالت بي رنگ پيدا مي‌كند. از جمله اصلي‌ترين  مزيت چسب بتن مقاومت بالاي آن در برابر رطوبت، گرما، سرما، احتراق، ضربه و... است. استفاده از چسب بتن در سازه و در بتن سبب صرفه جويي در هزينه، ايجاد استحكام و مقاومت بيشتر مي‌شود. از طرفي سرعت عمليات بالاتر رفته و وزن سازه نيز كاهش پيدا مي‌كند. برخي از چسب‌هاي بتن آنتي باكتريال هستند. بنابراين از رشد باكتري جلوگيري مي‌كنند.

آشنايي با روان كننده بتن

از ديگر افزودني‌هاي بتن، روان كننده بتن است. اين محصولات سبب كاهش آب در بتن مي‌شوند و در نتيجه عدد اسلامپ افزايش ميابد. با افزايش عدد اسلامپ در نهايت بتن روان‌تر و نرم تر مي‌شود. در صورتي كه از روان كننده بتن به اندازه مناسب استفاده شود، در نهايت خواص بتن افزايش يافته و استانداردهاي آن حفظ مي‌شود. در صورتي كه مقدار بيش از حد از اين افزودني استفاده گردد، سبب از هم پاشيدگي بتن مي‌شود. چرا كه اين ماده سبب روان شدن بتن شده و در صورت استفاده بيش از حد تاثير منفي مي‌گذارد. از اين رو قبل از استفاده مي‌بايست به روش استفاده توجه كنيد. لازم به ذكر است برخي از روان كننده‌ها خاصيت كندگير يا زودگير در بتن ايجاد مي‌كنند.

آشنايي با ترميم كننده بتن

ترميم كننده بتن همانطور كه از نامش پيداست به منظور ترميم بتن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين محصول بر پايه سيمان بوده و معمولا آماده به مصرف است. تنها كافيست مقدار مناسبي آب به آن اضافه شود. اين محصول از دوام و استحكام عالي برخوردار است. پايه اصلي آن سيمان و لاتكس است. از اين محصول در موارد مختلفي استفاده مي‌شود. مهم‌ترين  موارد استفاده آن شامل تعمير سازه هايي كه قابليت پاششي يا ماله كشي داشته باشند، تعمير اجزاي ساختماني، تعمير تير و ستون پيش تنيده، تعمير سازه‌هاي دريايي و... است. به طور كلي در صورتي كه بتن ترك داشته باشد نيز از اين ماده مي‌توان استفاده كرد.

 

 


برچسب: قيمت روان كننده بتن، قيمت روان كننده بتن، قيمت چسب بتن، قيمت افزودني بتن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۵۹ توسط:shahrmaftool موضوع:

تيرچه فلزي كروميت چيست و چه كاربرد هايي دارد ؟

در ساختمان‌سازي مصالح بسياري مورد نياز است كه هر يك مربوط به ساخت قسمتي از ساختمان هستند. در واقع عدم وجود هريك از اين مصالح باعث ناقص شدن روند ساخت مي‌شود. يكي از مصالح مهم و كاربردي در ساختمان سازي، تيرچه‌ها هستند كه در انواع تيرچه كروميت و تيرچه بتني موجودند. اگر نمي‌دانيد تيرچه فلزي كروميت چيست ؟ در اين مقاله همراه شهر مفتول باشيد ما امروز قصد داريم شما را با اجزاي تيرچه فلزي با جان باز يا كروميت آشنا كنيم. اين نوع تيرچه از كاربرد مهمي برخوردار است. با ما همراه باشيد تا در مورد تيرچه فلزي يا كروميت و كاربرد آن اطلاعات بيش‌تري كسب نماييد.

تيرچه فلزي با جان باز ( كروميت ) چيست ؟

تيرچه فلزي يا كروميت نوعي تيرچه پيش ساخته همانند تيرچه سفالي فندوله‌اي و بتني است. البته با اين تفاوت كه در بال تحتاني يا پاشنه آن به جاي دو ميلگرد و بتن، از ورق فولادي 3 يا 4 ميل، و در بال فوقاني آن به جاي 1 عدد ميلگرد از نبشي استفاده مي‌شود.

نبشي نوعي پروفيل ساختماني مي‌باشد كه در سايت آهن 118 در سايز‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد.

در اين تيرچه بال فوقاني از يك تسمه يا دو ميلگرد، و بال تحتاني از يك تسمه تشكيل مي‌شود. دو بال به كمك ميلگردي خم شده كه در نقش جان باز عمل مي‌كند، به يك‌ديگر وصل مي‌شوند. در فاصله تيرچه‌ها از بلوك‌هاي پيش ساخته بتني، طاق ضربي و يا بلوك پيش ساخته سفالي استفاده مي‌گردد.

اين تيرچه به نوعي خود ايستا است. تيرچه فلزي در حين انجام عمليات اجرايي به شمع نيازي ندارد و مي‌تواند متحمل مستقيم بارهاي اجرايي باشد. اين قطعه در سازه‌هايي كه طبقات ارتفاع زيادي دارند و شمع‌بندي سخت و هزينه‌هاي زيادي در بردارد، گزينه مناسبي است.

تيرچه فلزي با جان باز ( كروميت ) چيست ؟

اجزاي تشكيل‌دهنده تيرچه فلزي كروميت چيست ؟

· بال تحتاني

بال تحتاني اولين جز تشكيل‌دهنده تيرچه فلزي است كه از ورق برش خورده ساخته مي‌شود. اين جز به‌عنوان عضو كششي خرپا عمل كرده و بارهاي اعمال شده را در سه مرحله بارگذاري سازه متحمل مي‌گردد. در مرحله اول بايد بال تحتاني قابليت تحمل نيروي كششي حاصل از لنگر خمشي و ناشي از وزن خود تيرچه در زمان حمل‌و‌نقل را داشته باشد. بال تحتاني در مرحله دوم بارگذاري تيرچه بايد بتواند نيروي كششي كه حاصل از وزن مرده سقف در فواصل محور تا محور تيرچه‌هاي فلزي است را متحمل شود. در مرحله بهره‌برداري از تيرچه فلزي كروميت كه مرحله سوم است، بايد بال تحتاني بتواند به عنوان عضو كششي تحت لنگر ناشي از بارهاي وارده عمل كند.

· اعضاي قطري

اعضاي قطري، دومين دسته از اجزاي سازنده تيرچه كروميت هستند كه از ميلگرد براي آن استفاده مي‌گردد. آن‌ها به عنوان جز مورب خرپا فعاليت مي‌كنند. اين بخش توسط اعضاي كششي، فشار ايستايي مورد نياز را براي تحمل بارهاي وارده بر تيرچه فلزي در سه مرحله بارگذاري، تامين مي‌كند.

در اولين مرحله از بارگذاري، اعضاي قطري تيرچه فلزي با اعضاي كششي زيرين و اعضاي بالايي، ايستايي مورد نياز را براي تحمل وزن خود تيرچه فلزي در حين حمل‌ونقل تامين مي‌كنند. درمرحله دوم بارگذاري تيرچه كروميت فلزي هم اين عضو، تامين‌كننده ايستايي لازم براي تحمل بار مرده سقف بين تكيه‌گاه‌هاي موقت است. در مرحله سوم از بارگذاري تيرچه فلزي نيز، عضو قطري بخشي از نيروي برشي وارد شده را متحمل مي‌شود.

· بال فوقاني

بال فوقاني در تيرچه فلزي كروميت، متشكل از نبشي، تسمه يا ناوداني است كه درون بتن پوششي مستقر مي‌شود. بال فوقاني در اولين و دومين مرحله بارگذاري تيرچه فلزي، متحمل وزن تيرچه است. هم‌چنين در زمان حمل‌و‌نقل و نيز وزن مرده سقف در زمان بتن‌ريزي و قبل از حاصل‌شدن مقاومت بتن پوششي است. در سومين مرحله از بارگذاري تيرچه نيز، با ديگر اعضاي تيرچه، بار حاصل از بارهاي مرده و زنده را در حين استفاده از سازه متحمل مي‌شود.

اجزاي تشكيل‌دهنده تيرچه فلزي كروميت چيست ؟

كاربرد تيرچه فلزي ( كروميت ) چيست ؟

در ساختمان‌سازي از تيرچه فلزي در سقف‌هاي سبك و با دهانه بلند استفاده مي‌شود.كاربرد تيرچه كروميت فقط در اسكلت‌هاي فلزي است. سقف‌هايي كه در آن از تيرچه فلزي استفاده مي‌شود، جز سقف‌هاي شبكه‌اي و حفره‌دار هستند. استفاده از تيرچه فلزي داراي مزاياي خوبي از جمله اجراي آسان، اقتصادي و مقرون‌به‌صرفه بودن، عايق حرارت و صدا بودن، هموار بودن سطح بعد از نازك‌كاري و سرعت اجراي بسيار آن مي‌باشد.

به علت سبكي تيرچه‌هاي فلزي و امكان تيرريزي تمام طبقات در يك نوبت، در صورت استفاده از بلوك يونوليت سقفي (پلاستوفوم يا پلي استايرن) به جاي بلوك سيماني يا سفالي سرعت اجراي كار افزايش مي‌يابد.

كلام آخر

همان‌طور كه در مقاله فوق مطالعه كرديد تيرچه‌هاي فلزي كه به كروميت هم شناخته مي‌شوند در ساختمان‌سازي كاربرد وسيعي دارند. بهتر است قبل از شروع هركاري تحقيق و بررسي‌هاي لازم در رابطه با مصالح و قطعات مورد‌نياز را به‌عمل آوريد. ما در سايت شهر مفتول آماده پاسخ‌گويي به سوالات شما و معرفي بهترين محصولات، با كيفيت مرغوب هستيم. پس همين حالا با مشاوران ما با شماره 54483_021 ما تماس بگيريد.


برچسب: تيرچه بتني . تيرچه كروميت . نبشي . يونوليت سقفي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۴:۳۱ توسط:shahrmaftool موضوع:

سيم مفتول گالوانيزه چيست و چه كاربرد هايي دارد ؟

از جمله محصولات اوليه كه در ساخت و توليد انواع توري و اقلام فلزي استفاده مي‌شود، سيم مفتول و يا مفتول گالوانيزه است. به هميت علت مفتول گالوانيزه از جمله مهم‌ترين و پركاربردترين محصولات مفتولي به حساب مي‌آيد. كاربرد سيم مفتول گالوانيزه گسترده است. لازم است بدانيد از جمله كاربرد مفتول گالوانيزه ، ساخت توري مش، توري حصاري و توري مرغي است. اما سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟ اين محصول چه كاربردهايي دارد؟ در ادامه در پاسخ به سوال مفتول گالوانيزه چيست توضيحاتي در اختيار شما قرار خواهيم داد.

سيم مفتول گالوانيزه چيست؟

در پاسخ به سوال سيم مفتول گالوانيزه چيست بايد گفته شود مفتول گالوانيزه يا مفتول سفيد، يك محصول فولادي است. اين سيم با سطحي از فلز پوشيده شده است. اين مفتول از مفتول سياه ساخته مي‌شود.

اين محصول از طريق فرآيند گالوانيزاسيون و به روش نورد گرم و سرد ساخته مي‌شود. طي اين فرآيند فلزي به نام Zn سطح مفتول سياه را مي‌پوشاند. در نتيجه محصول از خوردگي و پوسيدگي در امان مي‌ماند.

سيم مفتول گالوانيزه چيست؟

ويژگي هاي سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟

سيم مفتول گالوانيزه داراي خواص ضد‌زنگ است. در برابر اكسيد شدن و رطوبت نيز بسيار مقاوم است. اين مسئله سبب استحكام بالاي آن در برابر آب‌و‌هواي مختلف و نامساعد خواهد شد.

وجود عنصر كربن در مفتول گالوانيزه سبب نرم و سخت شدن اين محصول مي‌شود. اگر اين محصول داراي كربن بيش‌تري باشد سيم مفتولي سخت توليد خواهد شد. و در نهايت در صورتي اين مفتول انعطاف‌پذير و نرم مي‌شود كه داراي كربن كم‌تري باشد.

سيم مفتول گالوانيزه اغلب داراي سطحي صاف، صيقلي و براق است. همچنين از طول عمر بالايي برخوردار است. اين محصول نگهداري و نصب راحتي داشته و تعمير آن به راحتي انجام مي‌شود. از اين رو خريد سيم مفتول گالوانيزه مقرون به صرفه خواهد بود. شما مي‌توانيد از شهر مفتول با قيمتي مناسب مفتول گالوانيزه‌اي با كيفيت تهيه نماييد.

كاربرد سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟

مفتول گالوانيزه يك محصول پر كاربرد است. در موارد مختلفي خواه به عنوان مواد اوليه براي توليد محصولات ديگر و خواه به صورت مصرف مستقيم به كار گرفته مي‌شود.

به عبارتي مفتول‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين مصالح ساختماني هستند كه در ساختمان‌سازي داراي كاربرد‌هاي فراواني‌اند. سيم مفتول گالوانيزه نيز از اين قاعده مستثني نيست. از اين محصول در صنايع مختلف و به روش‌هاي گوناگوني استفاده مي‌شود.

همان‌طور كه در مطالب فوق ذكر شد، سيم مفتول گالوانيزه داراي مقاومت و استحكام بالايي است. از اين رو از اين محصول مي‌توان براي ايجاد امنيت استفاده نمود. به اين صورت كه از مفتول گالوانيزه در توليد انواع توري‌ها از جمله فنس، توري گابيون و... استفاده خواهد شد. در واقع اين نوع توري‌ها را براي محافظت از زمين‌ها و مناطق خصوصي مورد استفاده قرار مي‌دهند. حصار ساخته شده از سيم مفتول گالوانيزه از ورود حيوانات و سارقان جلوگيري مي‌كند. در برخي موارد نيز، مفتول گالوانيزه در بالاي نرده‌ها قرار مي‌گيرد تا از صعود سارقان جلوگيري كنند. در نتيجه مي‌توان گفت مفتول گالوانيزه يا مفتول سفيد ، نقش مهمي در ايجاد امنيت براي محيط‌هاي مختلف دارد.

 سيم مفتول گالوانيزه داراي استحكام بالايي است. بنابراين در ساخت خانه‌ها و ساير ساختمان‌هاي بزرگ از جمله اداري و تجاري نيز كاربردهايي دارد. از اين محصول مي‌توان براي نصب تابلو و آيينه‌هاي بزرگ بر روي ديوار استفاده نمود.

كاربرد سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟

كاربرد مفتول گالوانيزه در صنايع 

كاربرد مفتول گالوانيزه در صنايع 

به طور كلي مي‌توان گفت كاربرد سيم مفتول گالوانيزه شامل موارد زير است:

  • ساختمان‌سازي
  • حصار زنجيره‌اي
  • كابل‌هاي برق زره پوش
  • عناصر فلزي خم‌شده
  • دستگيره سطل
  • چوب لباسي
  • كشاورزي
  • عناصر قفسه‌بندي
  • منگنه‌هاي فلزي
  • سيم خاردار
  • آويز براي سقف‌هاي كاذب
  • تجهيزات مورد استفاده در دندان پزشكي

كلام آخر

در مطالب فوقبه سوال سيم مفتول گالوانيزه چيست به طور كامل پاسخ داده شد. مي‌توان نتيجه گرفت كه اين محصول يكي از كاربردي‌ترين محصولات در صنعت مفتول است. از سيم مفتول گالوانيزه در صنايع گوناگوني كه نام برديم استفاده‌هاي مختلفي مي‌شود. از طريق مطالب فوق مي‌توانيد هوشمندانه نوع گرم و سرد و نرم و سخت آن را تهيه نماييد. اگر مي‌خواهيد به راحتي اين محصول را تهيه كرده و با قيمتي مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را خريداري نماييد، مي‌توانيد شهر مفتول را انتخاب كنيد. براي خريد از شهرمفتول با شماره 54483_021 تماس حاصل فرماييد.


برچسب: مفتول گالوانيزه ، سيم گالوانيزه ، توري حصاري ، فنس ، توري مش ، توري مرغي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۳:۱۵ توسط:shahrmaftool موضوع:

سقف تيرچه بلوك چيست و چه مزايا و معايبي دارد؟

سقف تيرچه بلوك به عنوان يكي از رايج‌ترين سقف‌ها‌ در ايران شناخته مي‌شود. از آن‌جايي كه اين سقف‌ها در ايران، نسبت به ساير از مزاياي ويژه‌اي برخوردارند، بنابراين طرفدار زيادي هم دارد. البته در كنار مزايا، معايبي نيز دارد. اين مسئله سبب مي‌شود، اجراي سقف بلوك در برخي از پروژه‌هاي ساختماني دچار محدوديت شود. ناگفته نماند، در ميان انواع سقف‌ها، اين سقف متداول‌ و مقرون به صرفه‌ترين نوع است. اما سقف تيرچه بلوك چيست و به چه سقفي گفته مي‌شود؟ مزايا و معايب اين سقف چيست؟ در ادامه با سقف تيرچه بلوك و كاربرد آن به طور دقيق‌تري آشنا مي‌شويم.

سقف تيرچه بلوك چيست ؟

تيرچه و بلوك، نوعي دال يك‌طرفه محسوب مي‌شود. همان‌طور كه از نام اين سقف پيداست، شامل دو جزء تيرچه و بلوك است كه توسط بتن پوشش داده مي‌شود. در واقع تيرچه از يك پايه سفالي يا بتني تشكيل مي‌شود. بلوك نيز سفال است. لازم به ذكر است امروزه به منظور سبك‌سازي ساختمان، به جاي سفال از يونوليت استفاده مي‌گردد.  

در گذشته براي ساختمان‌سازي از سقف طاق ضربي استفاده مي‌شد و بسيار رايج بوده است. بيش‌تر ساختمان‌هاي قديمي با اين نوع سقف‌هاي طاق ضربي ساخته مي‌شده‌اند. اما پس از بررسي‌هاي لازم مهندسان از زلزله‌هاي مخرب به اين نتيجه رسيد‌ه‌اند كه سقف طاق ضربي در هنگام زلزله فاقد عملكرد و ايمني مناسب است.

 

سقف تيرچه بلوك چيست ؟

اجزاي تشكيل‌دهنده سقف تيرچه بلوك

حال كه دريافتيم سقف تيرچه بلوك چيست ، بهتر است با اجزاي تشكيل‌دهنده نيز آشنا شويم:

  • سيستم خرپايي (آرماتور فشاري، كششي، عرضي)
  • پاشنه سفالي يا بتني
  • آرماتورهاي افت و حرارت و آرماتور منفي
  • كلاف مياني يا ژوئن
  • بتن پوششي

ناگفته نماند تيرچه به دو صورت كروميت و بتني در بازار موجود است. تيرچه كروميت در واقع نوع بدون پاشنه بوده و فلزي است.

كاربرد سقف تيرچه بلوك چيست ؟

از سقف تيرچه بلوك در ساخت‌وساز‌هاي مختلفي اعم از ساختمان‌هاي اسكلت فلزي و بتني مسكوني و اداري استفاده مي‌شود.

كاربرد سقف تيرچه بلوك در ساختمان اسكلت فلزي

به منظور عملكرد صحيح سقف تيرچه بلوك در ساختمان اسكلت فلزي، لازم است ميلگردهاي كششي در زير تيرچه به پل‌هاي فلزي جوش داده شود. در صورت استفاده از بلوك‌هاي پلي استايرن، لازم است از نوع نسوز يا كندسوز استفاده شود.

به منظور بهبود عملكرد سقف تيرچه بلوك در ساختمان‌هاي اسكلت فلزي، بهتر است از تيرهاي لانه زنبوري استفاده شود.

كاربرد سقف تيرچه بلوك در ساختمان بتني

از ديگر كاربردهاي سقف تيرچه بلوك، استفاده در ساختمان‌هاي بتني است. در اين نوع ساختمان ممكن است ارتفاع سقف از پلي كه به آن وصل مي‌شود كمتر باشد. اين اختلاف ارتفاع با پر كردن بتن در زاويه 45 درجه جبران شده و از يك بتن سبك استفاده مي‌شود.

كاربرد سقف تيرچه بلوك در ساختمان بتني

مزاياي استفاده از سقف تيرچه بلوك

  • يكي از اصلي‌ترين مزاياي سقف تيرچه بلوك ، صرفه‌جويي در هزينه است.
  • بهترين عايق صوتي و حرارتيست.
  • در برابر رطوبت و پوسيدگي بسيار مقاوم است.
  • از ديگر مزاياي سقف تيرچه بلوك ، كمك به سبك شدن بار سقف است.
  • به دليل پيش ساخته بودن، سرعت نصب را بالا مي‌برد.
  • سبب كاهش استفاده از خاك و گچ مي‌شود.
  • فرآيند قالب بندي و شمع‌بندي اين سقف راحت بوده و نيازي به نيروي متخصص ندارد.
  • استفاده از بلوك و يونوليت، مصرف بتن را كاهش مي‌دهد.
  • در برابر باد و زلزله بسيار مقاوم است.

معايب استفاده از سقف تيرچه بلوك

  • از جمله معايب سقف تيرچه بلوك ، خروج مواد سمي از يونوليت در هنگام آتش‌سوزي است.
  • امكان شكستن پاشنه در اين سقف وجود دارد.
  • از دهانه هشت متر بيشتر، قابل استفاده نيست.
  • ممكن است با گذر زمان، گچ ترك بردارد.
  • باريك شدن مقطع تيرچه‌ها، سبب كاهش مقاومت سقف در برابر زلزله مي‌شود.
  • از آن‌جايي كه تيرچه در كارگاه ساخته مي‌شود، ممكن است نظارت كيفي كافي روي آن انجام نگردد.
  • در سقف قوسي و مثلثي شكل داراي محدوديت در اجراست.
  • ممكن است بلوك‌هاي سيماني در زمان زلزله شديد خرد شود. در نتيجه منجر به فروريختگي شود.
  • در آخر در ميان معايب سقف تيرچه بلوك، بايد گفته شود اين سقف در برابر سقف دال بتني و كامپوزيت صلبيت كمتري دارد.

 كلام آخر

سقف تيرچه بلوك در بين تمامي سقف‌هاي مورد استفاده براي ساختمان‌سازي از نوع پركاربرد و رايج آن محسوب مي‌شود. مزاياي استفاده از آن به خوبي اين موضوع را آشكار مي‌كند. به همين دليل در ساختمان‌هاي متعارف (چند طبقه)، بهترين گزينه ممكن است.

 اكثر مردم به دليل هزينه‌هاي كم‌تر سقف تيرچه بلوك و مزاياي زيادي كه نسبت به برخي سقف‌ها دارد و هم‌چنين سهولت در نصب و اجراي آن، اين نوع سازه را انتخاب مي‌كنند.

 در مطالب فوق به طور كامل در مورد كاربرد سقف تيرچه بلوك، مزايا و معايب آن صحبت كرديم. در صورتي كه نياز به دريافت اطلاعات بيشتر در مورد قيمت اجراي اين سقف،  تيرچه، بلوك، يونوليت، ميلگرد ساده، آجدار و... داريد با ما در شهر مفتول از طريق شماره 54483_021  در ارتباط باشيد.


برچسب: تيرچه بلوك ، سقف تيرچه بلوك ، ميلگرد ساده ، يونوليت،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۴:۴۸ توسط:shahrmaftool موضوع: