shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

ميلگرد حرارتي چيست و چه كاربردي دارد؟

در اجراي سقف تيرچه بلوك همواره يكي از مشكلات مهندسان سازه، جلوگيري از ترك خوردگي است. از اين‌رو براي جلوگيري از ترك خوردن بتن، بعد از بتن‌ريزي سقف، از ميلگردهاي افت و حرارت استفاده مي‌كنند. ميلگرد حرارتي، صرفا به دليل شرايط استفاده و كاربرد ويژه‌ي آن، اين نام بر روي آن گذاشته شده است. در حقيقت، وظيفه عمده اين ميلگرد جلوگيري از تنش‌هاي ناشي از جمع‌ شدگي و حرارت بتن است. به همين دليل به آن‌ها ميلگرد يا آرماتور حرارتي گفته مي‌شود

ميلگردهاي حرارتي به صورت كلاف توليد و به بازار عرضه مي‌شود. بنابراين، طبق نياز مشتري، با هر طولي قابل عرضه خواهد بود. اما به صورت كلي اين ميلگردها در سايزهاي كوچك مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ابعاد، نوع، فرآيند توليد، نحوه كاربري و اندازه قطر، در تعيين قيمت ميلگردهاي حرارتي به‌صورت مستقيم نقش دارند. ناگفته نماند كه كارخانه توليدكننده، از ديگر موارد حائز اهميت و تعيين‌كننده در بازه تعيين قيمت ميلگردهاي حرارتي به‌شمار مي‌رود.

لازم به‌ذكر است عموما به خاطر كاهش هزينه‌ها و نبودن التزام به استفاده از ميلگردهاي آجدار، از ميلگرد ساده به‌عنوان ميلگرد حرارتي استفاده مي‌گردد. ميلگرد ساده كه به آن ميلگرد A1 نيز مي‌گويند، با توجه به تركيب شيميايي و كارخانه‌ي توليد‌كننده، قيمت متفاوتي دارد.

 


برچسب: ميلگرد ساده ، ميلگرد حرارتي ، قيمت ميلگرد ، تيرچه بلوك،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۱:۰۵ توسط:shahrmaftool موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :