shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

قيمت تيرچه بتني و تيرچه كروميت

تيرچه به عضوي پيش‌ساخته گفته مي‌شود. در زمان استفاده از تيرچه، اين محصول به صورت افقي و عمودي در بين ستون‌هاي ساختمان، ديوار و تيرهاي ديگر قرار مي‌گيرد. در واقع بكارگيري تيرچه در كف يا سقف ساختمان صورت مي‌گيرد و در نهايت بار زنده و مرده ساختمان را تحمل مي‌كند. تيرچه در جنس‌هاي مختلف چوب، فولاد و بتن ساخته مي‌شود. هر كدام از انواع تيرچه داراي ويژگي‌هاي خاص خود هستند. اما رايج ترين نوع تيرچه نوع بتني است. در اين بخش قصد داريم در مورد قيمت انواع تيرچه بتني و تيرچه كروميت صحبت كنيم.

قيمت تيرچه بتني

تيرچه بتني كه با نام تيرچه بلوك نيز شناخته مي‌شود، از ميلگرد و بتن ساخته مي‌شود. اين نوع از تيرچه شامل يك آرماتور فولادي در بال بالايي، دو آرماتور در با پاييني و چند آرماتور كه به صورت زيگزاگ قرار مي‌گيرند ساخته شده است. تيرچه بتني كاربرد گسترده‌اي در ساختمان‌سازي دارد. استفاده از تيرچه بتني در سازه‌هاي بزرگ و مرتفع رايج است.

به طور كلي از تيرچه بتني يا تيرچه بلوك در سقف هايي با اسكلت آجري، فلزي و بتن آرمه استفاده مي‌شود. استفاده از تيرچه در ساختمان هايي كه بتن آن‌ها تحت كشش است اهميت زيادي دارد. اين تيرچه از مقاومت و استحكام عالي در برابر نيروهاي كششي برخوردار است. تيرچه بتني در دو نوع تيرچه خرپايي و تيرچه پيش تنيده توليد مي‌شود. قيمت تيرچه بتني نيز بر حسب نوع آن متفاوت است.

قيمت تيرچه كروميت

تيرچه كروميت نيز يكي ديگر از انواع تيرچه است كه به صورت پيش ساخته است.  بال تحتاني اين تيرچه حاوي يك تسمه و بال فوقاني آن از يك تسمه و يا دو ميلگرد ساخته شده است. توسط يك ميلگرد خم دو بال تيرچه به يكديگر متصل مي‌شوند. به طور كلي اين تيرچه‌ها طوري ساخته مي‌شوند كه وزن بتن و قالب را تحمل كنند. از اين رو پس از ريخته‌گري بتن، تيرچه فولادي در حالت يكدست با بتن قرار گرفته و بارهاي وارده را تحمل مي‌كند. اين تيرچه بسيار مقاوم بوده و بارهاي زنده و مرده را تحمل مي‌كنند.

اجزاي تشكيل دهنده اين تيرچه شامل بال تحتاني، اعضاي قطري و بال فوقاني است. بال تحتاني از ورش برش خورده توليد مي‌شود. اين بخش در واقع به صورت عضو كششي خرپا عمل مي‌كند. اعضاي قطري، قسمتي ديگر از تيرچه كروميت است. پايه اصلي ساخت اين بخش ميلگرد است. اين قسمت نيز مانند خرپا عمل مي‌كند. اين بخش به طور گسترده در تحمل وزن و نيروهاي كششي و فشاري مقاومت ايجاد مي‌كند.

شهر مفتول به عنوان بزرگ‌ترين توليدكننده و عرضه‌كننده انواع محصولات مفتولي اعم از انواع توري حصاري، توري سرندي، توري پرسي، رابيتس و... است. به منظور خريد انواع تيرچه كروميت، تيرچه بتني و ساير محصولات مفتولي از اين مجموعه به صورت تلفني با شماره 02154483 در تماس باشيد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۲:۱۱ توسط:shahrmaftool موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :