shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

آشنايي با مفتول مسوار و مفتول گالوانيزه

مفتول در واقع سيمي تك رشته‌اي است كه فلزي بوده و داراي يك پوشش عايق از pvc است. مفتول در دو نوع توليد مي‌شود كه شامل مفتول آهني و فولادي است. از اين محصول در صنايع ساختمان سازي به طور گسترده استفاده مي‌شود. كارخانه‌هاي توليدكننده مفتول كه يكي از آن‌ها شهر مفتول است به منظور توليد آن از شمش استفاده مي‌كنند.

مفتول گالوانيزه چيست؟

يكي از انواع مفتول كه در شهر مفتول به فروش مي‌رسد مفتول گالوانيزه است. اين مفتول همانطور كه از نامش پيداست از گالوانيزاسيون بدست مي‌آيد. استفاده رايج از آن در محيط‌هاي مرطوب است چرا كه مقاومت و سازگاري بسيار زيادي در برابر رطوبت دارد. روش توليد مفتول گالوانيزه به دو روش سرد و گرم است. شكل ظاهري مفتول گالوانيزه سرد براق و يكپارچه است. اما از نظر كيفيت مفتول گالوانيزه گرم كيفيت بهتري نسبت به مفتول گالوانيزه سرد دارد.

مفتول‌هاي گالوانيزه كه به روش گالوانيزاسيون گرم توليد مي‌شوند از ويژگي هايي نظير طول عمر بالا، دسترسي راحت ، سازگاري با شرايط آب و هوايي مختلف، مقرون به صرفه بودن، نگهداري و نصب راحت و... برخوردار است. مفتول گالوانيزه سرد به مفتول سياه نيز معروف است. قطر اين سيم مفتول بسيار كم است. طول آن زياد بوده و از انعطاف پذيري مطلوبي برخوردار است.

مفتول مسوار چيست؟

مفتول مسوار نيز يكي از انواع سيم مفتول است. اين مفتول از دو آلياژ مس و قلع توليد مي‌شود و از آن جايي كه بخش اعظم آن را مس تشكيل مي‌دهد به آن مفتول مسوار گفته مي‌شود. از جمله ويژگي‌هاي اصلي اين سيم مفتول خاصيت چكش خواري و انعطاف پذيري مطلوب آن است. روش توليد آن نيز به صورت نورد گرم است. يكي از ويژگي‌هاي اصلي اين محصول نقطه جوش پايين آن است. از اين رو در مصارف جوشكاري استفاده مي‌گردد. از جمله مشخصات اصلي مفتول مسوار اين است كه از روكش كردن مفتول فولادي توليد مي‌شود. قطر سيم مفتول از 0.7 تا 10 ميلي متر متغير است.

اين محصول به صورت شاخه و كلاف توليد مي‌شود. وزن هر يك از آن‌ها نيز حدود 15، 30 تا 50 كيلوگرم است. از مفتول مسوار در موارد مختلف استفاده مي‌شود. به طور مثال به منظور ساخت سيم جوش، عمليات جوشكاري، ساخت چوب لباسي، ساخت صفحه‌هاي يخچال، توليد قفسه كالسكه‌هاي فروشگاهي، باكس و قفسه، محصولات ريلي، صنايع آشپزخانه و... به ميزان زيادي از اين محصول استفاده مي‌گردد.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۳:۲۰ توسط:shahrmaftool موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :