shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

افزودني بتن چيست؟

بتن به تنهايي تحمل مقاومت در برابر بسياري از عوامل خارجي را نداشته و ممكن است ساختار آن دچار از هم گسيختگي شود. از اين رو موادي به نام افزودني در ساختار آن بكار برده مي‌شود تا از خراب شدن بتن جلوگيري شود. افزودني بتن در واقع موادي هستند كه به منظور جلوگيري از ترك خوردن، يخ‌زدگي و به طور كلي خراب شدن بتن جلوگيري مي‌كنند. برخي از رايج ترين افزودني‌ بتن شامل چسب بتن، الياف بتن و ضد يخ بتن است. به منظور آشنايي با اين افزودني‌ها با ما همراه باشيد.

چسب بتن چيست؟

يكي از افزودني‌هاي بتن چسب بتن است. اين محصول نوعي پليمر امولسيون است. كاربرد اصلي اين محصول چسباندن بتن روي يك بتن ديگر و يا روي سطح ديگر است. استفاده از چسب بتن سبب افزايش مقاومت خمشي و كششي و همچنين دوام بتن مي‌شود. اين محصول سبب افزايش گچ و آهك در بتن شده و عملكرد آن‌ها را مطلوب مي‌كند. اما به طور كلي مهم‌ترين خاصيت اين محصول افزايش خاصيت چسبندگي است. اين محصول شيري رنگ بوده و به حالت مايع توليد مي‌شود.

الياف بتن چيست؟

يكي از افزودني‌هاي بتن كه كاربرد گسترده‌اي دارد، الياف بتن است. از آن‌جايي كه بتن به تنهايي مقاومت كمي دارد، از اين رو در ساختار آن از افزودني الياف بتن استفاده مي‌شود. اين افزودني به بتن اضافه شده و سبب محكم شدن تاروپود آن مي‌شود. در نهايت بتن در برابر ضربه و شكنندگي مقاومت بسيار بالايي پيدا مي‌كند. از طرفي استفاده از الياف بتن سبب افزايش انعطاف‌پذيري نيز مي‌گردد.

ضد يخ بتن چيست؟

افزودني ديگر ضد يخ بتن است. ساختمان‌سازي و اجراي بتن در شرايط آب و هوايي سرد و در برف و باران بسيار دشوار است. ممكن است در طول ساخت سازه بتن دچار يخ‌زدگي شود و اين مسئله سبب ناكارآمد بودن آن مي‌شود. از اين رو به منظور جلوگيري از اين مشكل ضد يخ به بتن اضافه مي‌شود. ضد يخ بتن سبب كاهش نسبت آب به سيمان مي‌شود و در نتيجه از يخ زدن بتن جلوگيري مي‌گردد.

به منظور خريد انواع محصولات مفتولي و افزودني بتن با شماره 02154483 در تماس باشيد و يا به وب سايت شهر مفتول مراجعه نماييد.

 

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۳۲ توسط:shahrmaftool موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :