shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

آشنايي با چسب ، روان كننده و ترميم كننده بتن

افزودني بتن، در واقع ماده‌هايي هستند كه به صورت پودر يا مايع بوده و به دلايل مختلف به بتن اضافه مي‌شوند. هر يك از افزودني‌هاي بتن كاربرد خاصي در بتن دارند و نمي‌توان آن‌ها را به جاي هم استفاده كرد. مواد افزودني از تخريب بتن جلوگيري كرده و سبب ايجاد خواصي در بتن مي‌شوند. اصلي‌ترين  ويژگي برخي از افزودني‌هاي بتن كاستن از آب بتن به منظور بهبود خاصيت‌هاي آن است. به طور كلي بتن‌هايي كه بسيار با دوام هستند، حتما در آن‌ها از افزودني‌هاي مخصوص استفاده شده است.

آشنايي با چسب بتن

يكي از انواع افزودني‌هاي بتن، چسب بتن است. اين محصول به صورت مايع بوده و به منظور آب‌بندي بتن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. شكل ظاهري اين چسب شيري رنگ است. البته در صورتي كه اين محصول با سيمان مخلوط شود حالت بي رنگ پيدا مي‌كند. از جمله اصلي‌ترين  مزيت چسب بتن مقاومت بالاي آن در برابر رطوبت، گرما، سرما، احتراق، ضربه و... است. استفاده از چسب بتن در سازه و در بتن سبب صرفه جويي در هزينه، ايجاد استحكام و مقاومت بيشتر مي‌شود. از طرفي سرعت عمليات بالاتر رفته و وزن سازه نيز كاهش پيدا مي‌كند. برخي از چسب‌هاي بتن آنتي باكتريال هستند. بنابراين از رشد باكتري جلوگيري مي‌كنند.

آشنايي با روان كننده بتن

از ديگر افزودني‌هاي بتن، روان كننده بتن است. اين محصولات سبب كاهش آب در بتن مي‌شوند و در نتيجه عدد اسلامپ افزايش ميابد. با افزايش عدد اسلامپ در نهايت بتن روان‌تر و نرم تر مي‌شود. در صورتي كه از روان كننده بتن به اندازه مناسب استفاده شود، در نهايت خواص بتن افزايش يافته و استانداردهاي آن حفظ مي‌شود. در صورتي كه مقدار بيش از حد از اين افزودني استفاده گردد، سبب از هم پاشيدگي بتن مي‌شود. چرا كه اين ماده سبب روان شدن بتن شده و در صورت استفاده بيش از حد تاثير منفي مي‌گذارد. از اين رو قبل از استفاده مي‌بايست به روش استفاده توجه كنيد. لازم به ذكر است برخي از روان كننده‌ها خاصيت كندگير يا زودگير در بتن ايجاد مي‌كنند.

آشنايي با ترميم كننده بتن

ترميم كننده بتن همانطور كه از نامش پيداست به منظور ترميم بتن مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين محصول بر پايه سيمان بوده و معمولا آماده به مصرف است. تنها كافيست مقدار مناسبي آب به آن اضافه شود. اين محصول از دوام و استحكام عالي برخوردار است. پايه اصلي آن سيمان و لاتكس است. از اين محصول در موارد مختلفي استفاده مي‌شود. مهم‌ترين  موارد استفاده آن شامل تعمير سازه هايي كه قابليت پاششي يا ماله كشي داشته باشند، تعمير اجزاي ساختماني، تعمير تير و ستون پيش تنيده، تعمير سازه‌هاي دريايي و... است. به طور كلي در صورتي كه بتن ترك داشته باشد نيز از اين ماده مي‌توان استفاده كرد.

 

 


برچسب: قيمت روان كننده بتن، قيمت روان كننده بتن، قيمت چسب بتن، قيمت افزودني بتن،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۵۹ توسط:shahrmaftool موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :