shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

تيرچه فلزي كروميت چيست و چه كاربرد هايي دارد ؟

در ساختمان‌سازي مصالح بسياري مورد نياز است كه هر يك مربوط به ساخت قسمتي از ساختمان هستند. در واقع عدم وجود هريك از اين مصالح باعث ناقص شدن روند ساخت مي‌شود. يكي از مصالح مهم و كاربردي در ساختمان سازي، تيرچه‌ها هستند كه در انواع تيرچه كروميت و تيرچه بتني موجودند. اگر نمي‌دانيد تيرچه فلزي كروميت چيست ؟ در اين مقاله همراه شهر مفتول باشيد ما امروز قصد داريم شما را با اجزاي تيرچه فلزي با جان باز يا كروميت آشنا كنيم. اين نوع تيرچه از كاربرد مهمي برخوردار است. با ما همراه باشيد تا در مورد تيرچه فلزي يا كروميت و كاربرد آن اطلاعات بيش‌تري كسب نماييد.

تيرچه فلزي با جان باز ( كروميت ) چيست ؟

تيرچه فلزي يا كروميت نوعي تيرچه پيش ساخته همانند تيرچه سفالي فندوله‌اي و بتني است. البته با اين تفاوت كه در بال تحتاني يا پاشنه آن به جاي دو ميلگرد و بتن، از ورق فولادي 3 يا 4 ميل، و در بال فوقاني آن به جاي 1 عدد ميلگرد از نبشي استفاده مي‌شود.

نبشي نوعي پروفيل ساختماني مي‌باشد كه در سايت آهن 118 در سايز‌هاي مختلف به فروش مي‌رسد.

در اين تيرچه بال فوقاني از يك تسمه يا دو ميلگرد، و بال تحتاني از يك تسمه تشكيل مي‌شود. دو بال به كمك ميلگردي خم شده كه در نقش جان باز عمل مي‌كند، به يك‌ديگر وصل مي‌شوند. در فاصله تيرچه‌ها از بلوك‌هاي پيش ساخته بتني، طاق ضربي و يا بلوك پيش ساخته سفالي استفاده مي‌گردد.

اين تيرچه به نوعي خود ايستا است. تيرچه فلزي در حين انجام عمليات اجرايي به شمع نيازي ندارد و مي‌تواند متحمل مستقيم بارهاي اجرايي باشد. اين قطعه در سازه‌هايي كه طبقات ارتفاع زيادي دارند و شمع‌بندي سخت و هزينه‌هاي زيادي در بردارد، گزينه مناسبي است.

تيرچه فلزي با جان باز ( كروميت ) چيست ؟

اجزاي تشكيل‌دهنده تيرچه فلزي كروميت چيست ؟

· بال تحتاني

بال تحتاني اولين جز تشكيل‌دهنده تيرچه فلزي است كه از ورق برش خورده ساخته مي‌شود. اين جز به‌عنوان عضو كششي خرپا عمل كرده و بارهاي اعمال شده را در سه مرحله بارگذاري سازه متحمل مي‌گردد. در مرحله اول بايد بال تحتاني قابليت تحمل نيروي كششي حاصل از لنگر خمشي و ناشي از وزن خود تيرچه در زمان حمل‌و‌نقل را داشته باشد. بال تحتاني در مرحله دوم بارگذاري تيرچه بايد بتواند نيروي كششي كه حاصل از وزن مرده سقف در فواصل محور تا محور تيرچه‌هاي فلزي است را متحمل شود. در مرحله بهره‌برداري از تيرچه فلزي كروميت كه مرحله سوم است، بايد بال تحتاني بتواند به عنوان عضو كششي تحت لنگر ناشي از بارهاي وارده عمل كند.

· اعضاي قطري

اعضاي قطري، دومين دسته از اجزاي سازنده تيرچه كروميت هستند كه از ميلگرد براي آن استفاده مي‌گردد. آن‌ها به عنوان جز مورب خرپا فعاليت مي‌كنند. اين بخش توسط اعضاي كششي، فشار ايستايي مورد نياز را براي تحمل بارهاي وارده بر تيرچه فلزي در سه مرحله بارگذاري، تامين مي‌كند.

در اولين مرحله از بارگذاري، اعضاي قطري تيرچه فلزي با اعضاي كششي زيرين و اعضاي بالايي، ايستايي مورد نياز را براي تحمل وزن خود تيرچه فلزي در حين حمل‌ونقل تامين مي‌كنند. درمرحله دوم بارگذاري تيرچه كروميت فلزي هم اين عضو، تامين‌كننده ايستايي لازم براي تحمل بار مرده سقف بين تكيه‌گاه‌هاي موقت است. در مرحله سوم از بارگذاري تيرچه فلزي نيز، عضو قطري بخشي از نيروي برشي وارد شده را متحمل مي‌شود.

· بال فوقاني

بال فوقاني در تيرچه فلزي كروميت، متشكل از نبشي، تسمه يا ناوداني است كه درون بتن پوششي مستقر مي‌شود. بال فوقاني در اولين و دومين مرحله بارگذاري تيرچه فلزي، متحمل وزن تيرچه است. هم‌چنين در زمان حمل‌و‌نقل و نيز وزن مرده سقف در زمان بتن‌ريزي و قبل از حاصل‌شدن مقاومت بتن پوششي است. در سومين مرحله از بارگذاري تيرچه نيز، با ديگر اعضاي تيرچه، بار حاصل از بارهاي مرده و زنده را در حين استفاده از سازه متحمل مي‌شود.

اجزاي تشكيل‌دهنده تيرچه فلزي كروميت چيست ؟

كاربرد تيرچه فلزي ( كروميت ) چيست ؟

در ساختمان‌سازي از تيرچه فلزي در سقف‌هاي سبك و با دهانه بلند استفاده مي‌شود.كاربرد تيرچه كروميت فقط در اسكلت‌هاي فلزي است. سقف‌هايي كه در آن از تيرچه فلزي استفاده مي‌شود، جز سقف‌هاي شبكه‌اي و حفره‌دار هستند. استفاده از تيرچه فلزي داراي مزاياي خوبي از جمله اجراي آسان، اقتصادي و مقرون‌به‌صرفه بودن، عايق حرارت و صدا بودن، هموار بودن سطح بعد از نازك‌كاري و سرعت اجراي بسيار آن مي‌باشد.

به علت سبكي تيرچه‌هاي فلزي و امكان تيرريزي تمام طبقات در يك نوبت، در صورت استفاده از بلوك يونوليت سقفي (پلاستوفوم يا پلي استايرن) به جاي بلوك سيماني يا سفالي سرعت اجراي كار افزايش مي‌يابد.

كلام آخر

همان‌طور كه در مقاله فوق مطالعه كرديد تيرچه‌هاي فلزي كه به كروميت هم شناخته مي‌شوند در ساختمان‌سازي كاربرد وسيعي دارند. بهتر است قبل از شروع هركاري تحقيق و بررسي‌هاي لازم در رابطه با مصالح و قطعات مورد‌نياز را به‌عمل آوريد. ما در سايت شهر مفتول آماده پاسخ‌گويي به سوالات شما و معرفي بهترين محصولات، با كيفيت مرغوب هستيم. پس همين حالا با مشاوران ما با شماره 54483_021 ما تماس بگيريد.


برچسب: تيرچه بتني . تيرچه كروميت . نبشي . يونوليت سقفي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۱۴:۳۱ توسط:shahrmaftool موضوع:

سيم مفتول گالوانيزه چيست و چه كاربرد هايي دارد ؟

از جمله محصولات اوليه كه در ساخت و توليد انواع توري و اقلام فلزي استفاده مي‌شود، سيم مفتول و يا مفتول گالوانيزه است. به هميت علت مفتول گالوانيزه از جمله مهم‌ترين و پركاربردترين محصولات مفتولي به حساب مي‌آيد. كاربرد سيم مفتول گالوانيزه گسترده است. لازم است بدانيد از جمله كاربرد مفتول گالوانيزه ، ساخت توري مش، توري حصاري و توري مرغي است. اما سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟ اين محصول چه كاربردهايي دارد؟ در ادامه در پاسخ به سوال مفتول گالوانيزه چيست توضيحاتي در اختيار شما قرار خواهيم داد.

سيم مفتول گالوانيزه چيست؟

در پاسخ به سوال سيم مفتول گالوانيزه چيست بايد گفته شود مفتول گالوانيزه يا مفتول سفيد، يك محصول فولادي است. اين سيم با سطحي از فلز پوشيده شده است. اين مفتول از مفتول سياه ساخته مي‌شود.

اين محصول از طريق فرآيند گالوانيزاسيون و به روش نورد گرم و سرد ساخته مي‌شود. طي اين فرآيند فلزي به نام Zn سطح مفتول سياه را مي‌پوشاند. در نتيجه محصول از خوردگي و پوسيدگي در امان مي‌ماند.

سيم مفتول گالوانيزه چيست؟

ويژگي هاي سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟

سيم مفتول گالوانيزه داراي خواص ضد‌زنگ است. در برابر اكسيد شدن و رطوبت نيز بسيار مقاوم است. اين مسئله سبب استحكام بالاي آن در برابر آب‌و‌هواي مختلف و نامساعد خواهد شد.

وجود عنصر كربن در مفتول گالوانيزه سبب نرم و سخت شدن اين محصول مي‌شود. اگر اين محصول داراي كربن بيش‌تري باشد سيم مفتولي سخت توليد خواهد شد. و در نهايت در صورتي اين مفتول انعطاف‌پذير و نرم مي‌شود كه داراي كربن كم‌تري باشد.

سيم مفتول گالوانيزه اغلب داراي سطحي صاف، صيقلي و براق است. همچنين از طول عمر بالايي برخوردار است. اين محصول نگهداري و نصب راحتي داشته و تعمير آن به راحتي انجام مي‌شود. از اين رو خريد سيم مفتول گالوانيزه مقرون به صرفه خواهد بود. شما مي‌توانيد از شهر مفتول با قيمتي مناسب مفتول گالوانيزه‌اي با كيفيت تهيه نماييد.

كاربرد سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟

مفتول گالوانيزه يك محصول پر كاربرد است. در موارد مختلفي خواه به عنوان مواد اوليه براي توليد محصولات ديگر و خواه به صورت مصرف مستقيم به كار گرفته مي‌شود.

به عبارتي مفتول‌ها به عنوان يكي از مهم‌ترين مصالح ساختماني هستند كه در ساختمان‌سازي داراي كاربرد‌هاي فراواني‌اند. سيم مفتول گالوانيزه نيز از اين قاعده مستثني نيست. از اين محصول در صنايع مختلف و به روش‌هاي گوناگوني استفاده مي‌شود.

همان‌طور كه در مطالب فوق ذكر شد، سيم مفتول گالوانيزه داراي مقاومت و استحكام بالايي است. از اين رو از اين محصول مي‌توان براي ايجاد امنيت استفاده نمود. به اين صورت كه از مفتول گالوانيزه در توليد انواع توري‌ها از جمله فنس، توري گابيون و... استفاده خواهد شد. در واقع اين نوع توري‌ها را براي محافظت از زمين‌ها و مناطق خصوصي مورد استفاده قرار مي‌دهند. حصار ساخته شده از سيم مفتول گالوانيزه از ورود حيوانات و سارقان جلوگيري مي‌كند. در برخي موارد نيز، مفتول گالوانيزه در بالاي نرده‌ها قرار مي‌گيرد تا از صعود سارقان جلوگيري كنند. در نتيجه مي‌توان گفت مفتول گالوانيزه يا مفتول سفيد ، نقش مهمي در ايجاد امنيت براي محيط‌هاي مختلف دارد.

 سيم مفتول گالوانيزه داراي استحكام بالايي است. بنابراين در ساخت خانه‌ها و ساير ساختمان‌هاي بزرگ از جمله اداري و تجاري نيز كاربردهايي دارد. از اين محصول مي‌توان براي نصب تابلو و آيينه‌هاي بزرگ بر روي ديوار استفاده نمود.

كاربرد سيم مفتول گالوانيزه چيست ؟

كاربرد مفتول گالوانيزه در صنايع 

كاربرد مفتول گالوانيزه در صنايع 

به طور كلي مي‌توان گفت كاربرد سيم مفتول گالوانيزه شامل موارد زير است:

  • ساختمان‌سازي
  • حصار زنجيره‌اي
  • كابل‌هاي برق زره پوش
  • عناصر فلزي خم‌شده
  • دستگيره سطل
  • چوب لباسي
  • كشاورزي
  • عناصر قفسه‌بندي
  • منگنه‌هاي فلزي
  • سيم خاردار
  • آويز براي سقف‌هاي كاذب
  • تجهيزات مورد استفاده در دندان پزشكي

كلام آخر

در مطالب فوقبه سوال سيم مفتول گالوانيزه چيست به طور كامل پاسخ داده شد. مي‌توان نتيجه گرفت كه اين محصول يكي از كاربردي‌ترين محصولات در صنعت مفتول است. از سيم مفتول گالوانيزه در صنايع گوناگوني كه نام برديم استفاده‌هاي مختلفي مي‌شود. از طريق مطالب فوق مي‌توانيد هوشمندانه نوع گرم و سرد و نرم و سخت آن را تهيه نماييد. اگر مي‌خواهيد به راحتي اين محصول را تهيه كرده و با قيمتي مقرون‌به‌صرفه‌تر آن را خريداري نماييد، مي‌توانيد شهر مفتول را انتخاب كنيد. براي خريد از شهرمفتول با شماره 54483_021 تماس حاصل فرماييد.


برچسب: مفتول گالوانيزه ، سيم گالوانيزه ، توري حصاري ، فنس ، توري مش ، توري مرغي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۳:۱۵ توسط:shahrmaftool موضوع: