shahrmaftool shahrmaftool .

shahrmaftool

كاربرد پايه فنس و مزاياي آن

پايه فنس به لوله‌هاي گالوانيزه‌اي گفته مي‌شود كه براي محكم نگه داشتن انواع توري‌ها از جمله توري حصاري، توري گابيون و سيم خاردار مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

يكي از كاربردهاي استفاده از پايه‌فنس و توري حصاري كه امروزه بسيار حائز اهميت مي‌باشد، برقراري امنيت در مكان‌هاي شخصي و جلوگيري از دسترسي ديگر اشخاص به ملك خصوصي مي‌باشد. زمين‌هايي مانند: باغ‌ها، مزارع، كارگاه‌ها و… از جمله مواردي هستند كه پايه حصار به همراه توري حصاري كاربرد فراواني در ايجاد امنيت و حفاظت آن‌ها دارند. از ديگر كاربرد هاي تيرحصار مي‌توان به محوطه‌سازي در نيروگاه‌ها، پالايشگاه‌ها، پروژه‌هاي ساختماني و… اشاره كرد.

پايه فنس و لوله‌هاي گالوانيزه به دليل استفاده در حصاركشي داراي مقاومت بالايي بوده و در سايزها و اندازه‌هاي متفاوتي تهيه مي‌شوند. جنس لوله‌هاي گالوانيزه و پايه فنس در اصل از آهن است و با روكش گالوانيزه پوشيده شده است كه در شرايط آب‌وهوايي مختلف قابل استفاده مي‌باشد.

از آن‌جايي كه اين محصول از تركيب آهن، روي و... ساخته شده است؛ مقاومت بسيار بالايي داشته و در عين حال منعطف و تا حدودي شكل پذير است. از ديگر مزاياي اين محصول مقاومت در برابر رطوبت، خوردگي و زنگ‌زدگي به دليل عمليات گالوانيزاسيون بر روي آن مي‌باشد.

 


برچسب: پايه فنس ، توري گابيون ، سيم خاردار،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۲:۰۴ توسط:shahrmaftool موضوع:

كاربرد صنعتي ميلگرد ساده

ميلگرد ساده اغلب مصرف صنعتي دارد. از اين محصول در ساخت پيچ، مهره، ميخ و هم‌چنين ساخت برخي اتصالات استفاده مي‌گردد. هم‌چنين ميلگرد‌هاي ساده سايز پايين در ساخت مفتول، از جمله مفتول گالوانيزه مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از كاربرد هاي صنعتي ميلگرد هاي ساده مي‌توان بعضا به استفاده آن‌ها در ساخت خاموت نيز اشاره كرد. خاموت، آرماتور‌هاي عرضي هستند كه به دور آرماتور‌هاي طولي و اصلي در شناژ‌ها بسته مي‌شوند.

ميلگرد‌هاي ساده همان‌طور كه مي‌دانيد در سايز‌هاي مختلفي توليد مي‌شوند. دو نوع از آن‌ها كه در شهر مفتول به فروش مي‌رسد ميلگرد ساده 6.5 و 10 است. ميلگرد 10 ساده كه وزن سبكي دارد، در صنعت رابيتس و رابيتس‌بندي ساختمان‌ها استفاده مي‌شود و كاربردهايي هم‌چون توليد حفاظ دارد. جهت توليد اين نوع حفاظ‌ها نياز به ميلگرد‌هايي است كه علاوه بر استحكام مورد نياز، امكان خم‌كاري نيز داشته باشند. از اين رو معمولا توليد‌كنندگان حفاظ و نرده استفاده بسيار زيادي از ميلگرد ده ساده دارند.


برچسب: ميلگرد ، ميلگرد ساده ، مفتول گالوانيزه ، رابيتس،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۷:۳۱ توسط:shahrmaftool موضوع:

ميلگرد حرارتي چيست و چه كاربردي دارد؟

در اجراي سقف تيرچه بلوك همواره يكي از مشكلات مهندسان سازه، جلوگيري از ترك خوردگي است. از اين‌رو براي جلوگيري از ترك خوردن بتن، بعد از بتن‌ريزي سقف، از ميلگردهاي افت و حرارت استفاده مي‌كنند. ميلگرد حرارتي، صرفا به دليل شرايط استفاده و كاربرد ويژه‌ي آن، اين نام بر روي آن گذاشته شده است. در حقيقت، وظيفه عمده اين ميلگرد جلوگيري از تنش‌هاي ناشي از جمع‌ شدگي و حرارت بتن است. به همين دليل به آن‌ها ميلگرد يا آرماتور حرارتي گفته مي‌شود

ميلگردهاي حرارتي به صورت كلاف توليد و به بازار عرضه مي‌شود. بنابراين، طبق نياز مشتري، با هر طولي قابل عرضه خواهد بود. اما به صورت كلي اين ميلگردها در سايزهاي كوچك مورد استفاده قرار مي‌گيرند. ابعاد، نوع، فرآيند توليد، نحوه كاربري و اندازه قطر، در تعيين قيمت ميلگردهاي حرارتي به‌صورت مستقيم نقش دارند. ناگفته نماند كه كارخانه توليدكننده، از ديگر موارد حائز اهميت و تعيين‌كننده در بازه تعيين قيمت ميلگردهاي حرارتي به‌شمار مي‌رود.

لازم به‌ذكر است عموما به خاطر كاهش هزينه‌ها و نبودن التزام به استفاده از ميلگردهاي آجدار، از ميلگرد ساده به‌عنوان ميلگرد حرارتي استفاده مي‌گردد. ميلگرد ساده كه به آن ميلگرد A1 نيز مي‌گويند، با توجه به تركيب شيميايي و كارخانه‌ي توليد‌كننده، قيمت متفاوتي دارد.

 


برچسب: ميلگرد ساده ، ميلگرد حرارتي ، قيمت ميلگرد ، تيرچه بلوك،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۱:۰۵ توسط:shahrmaftool موضوع:

چند نكته براي خريد فنس

  1. جنس مفتول

جنس مفتولي كه شما انتخاب مي‌كنيد دوام و مقاومت فنس را مشخص خواهد كرد. اگر شما توري با دوامي مي‌خواهيد بايد آب‌وهواي منطقه خود را در نظر بگيريد و متناسب با آن براي خريد توري فنس باغي اقدام كنيد. براي آب‌و‌هوايي مانند مناطق شمالي يا جنوبي كشور كه آب‌وهواي مرطوب و شرجي دارند، نوع گالوانيزه شده بايد به كار رود.

  1. ضخامت مفتول

 از ديگر فاكتورهاي مهمي كه بايد براي خريد فنس حصاري به آن توجه كرد، ضخامت مفتول است. بديهي است كه هر چه ضخامت مفتول گالوانيزه يا سياه بيش‌تر باشد دوام و مقاومت آن نيز بيش‌تر خواهد بود. در نتيجه قيمت فنس نيز افزايش خواهد يافت. بنابراين در تعيين ضخامت مفتول فنس بايد هدف و انگيزه خود را در نظر بگيريد.

  1. اندازه چشمه ها

حالا كه شما جنس فنس و بعد از آن ضخامت مفتول را متناسب با نيازتان انتخاب كرديد، وقت آن است كه در مورد اندازه و سايز چشمه‌ها فكر كنيد. اينكه چقدر چشمه‌هاي فنس بزرگ باشد نيز به انگيزه شما براي فنس كشي بستگي دارد.

  1. ارتفاع فنس

در نهايت ارتفاع حصار شما نيز در قيمت و خريد فنس نقش بسزايي دارد. زيرا رول‌هاي فنس در ارتفاع‌هاي 1 تا 3 متر توليد مي‌شوند. در نهايت شما بايد انتخاب كنيد كه چه ارتفاعي از آن پاسخ‌گوي نياز شما خواهد بود تا بر اساس آن پايه فنس مورد نظر خود را انتخاب كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۱:۱۷ توسط:shahrmaftool موضوع: